گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست و چطور کار می‌کند؟

یکی از سرویس های ارائه شده توسط شرکت گوگل، گوگل ادز (Google Ads) هست که قبل تر با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) شناخته میشد و این اجازه را به کاربر میدهد تا با پرداخت هزینه‌ای در صفحه جستجوی گوگل ظاهر شود. (منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)

احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل با تبلیغاتی مواجه شده اید که کمی متفاوت تر از نتایج معمولی جستجو هستند. معمولا در کنار این نوع نتایج گوگل کلمه تبلیغ (ad) وجود دارد.

حال میخواهیم با هم ببینیم که این نوع نتایج چه هستند و چگونه کار میکنند. اینها در حقیقت تبلیغاتی هستند که با استفاده از پلتفرمی بنام گوگل ادز به نمایش در می‌آیند.

گوگل ادز (Google Ads) چطور کار می‌کند؟ | پرگاش

امروزه با توجه به محدودیتهایی که گوگل برای نمایش تبلیغات در سایت‌های فارسی‌زبان بوجود آورده، تبلیغ کردن در موتورهای جستجو در کشور ما بیشتر از پیش مورد توجه شرکت‌های داخلی قرار گرفته است.

تبلیغات به شکل بنر مختص شرکت‌هایی هست که از امکان ریتارگتینگ گوگل ادز استفاده میکنند. در این سرویس اگر کاربری وارد سایت شما شود توسط گوگل انتخاب شده و تبلیغات بنری در سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات كلیكی گوگل برای او نمایش داده می‌شوند.

گوگل ادوردز، سیستمیه که گوگل در جهت کمک به کاربر در بازاریابی محصولات یا خدماتی که کاربر ارائه میدهد در موتور جستجوی خود و وبسایتهای وابسته به گوگل توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادز متن تبلیغ در صفحه جستجوی گوگل برای جستجوهای (query)  مرتبط به نمایش در می‌آید.

این یک سیستم پرداخت به ازای هر کلیک (PPC یا Pay-per-click ) است. یعنی که شما میتوانید از طریق سرمایه گذاری برای یک سری عبارات مشخص شده جایگاه تبلیغ خود را مشخص کنید و تنها وقتی هزینه این تبلیغ را پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کند.

گوگل ادز (Google Ads) چطور کار می‌کند؟

در این سیستم تبلیغ به شکل یک متن کوتاه ظاهر میشود که شامل دو عنوان، توضیحات و لینک URL ورود به سایت شماست. تبلیغ در جایی از صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده میشود که شما می خواهید. به عنوان مثال پایین یا بالای صفحه اول جستجو.

معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجو ظاهر خواهند شد. شما میتوانید بر اساس مزایده خود، مکان ظاهر شدن تبلیغ را نیز مشخص کنید.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده ۸۷ درصد از کاربران صفحات بعدی نتایج جستجوی گوگل را بررسی نکرده و نظر آنها معطوف به صفحات اول و دوم نتایج است.

علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب میکند و کاربران بیشتری از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک میکنند.

گوگل ادوردز این امکان را به شما می‌دهد تا برای کاربرانی تبلیغ کنید که در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل فعال هستند و یکی از سریعترین و بهترین راه‌ها در جهت رسیدن به مخاطبان هدف شماست. 

ادامه مطلب در:  https://pergasco.com/blog/click-advertising/what-is-google-ads-and-how-does-it-work/

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *